În Howth-Dublin

V-am povestit şi în alte postări despre Dublin, azi am ales să povestesc despre Howth, un orăşel mic, pescăresc, care face parte din municipiul Dublin.

Am luat DART-ul linia 2 din staţia Pearse. Staţia se află foarte aproape de colegiul Trinity. Călătoria durează aproximativ o jumătate de oră.

travelblog.md1
Am ajuns în Howth foarte devreme, toate cafenele practic erau închise şi la prima oră ne-am început traseul printre magazinele pescarilor, apoi prin port, ca într-un final să ne primblăm pe faleză.

Locurile sunt de poveste, parcă te aşteptai să vezi în larg vreo corabie de-ale vikingilor.

travelblogmd5
Deşi era luna februarie, nu era atât de frig cum m-am aşteptat, Marea Irlandeză aparţine Oceanului Atlantic şi este relativ caldă, după cum spuneam şi clima mi s-a părut chiar foarte caldă, ţinând cont că eram la nord.
Pe litoral numai pietre, cu greu am înaintat un pic spre apă, dar şi spre pescăruşi, care erau al naibii de mulţi şi gălăgioşi.
To de pe faleză se vede bine şi farul Baily construit încă din anul 1667.Aici în zonă naufragiau multe nave şi farul a tot fost modernizat cu timpul.

travelblogmd6
După plimbarea pe plajă am luat micul dejun într-o cafenea, apoi am făcut o plimbare prin localitate. Cel mai mare regret, că n-am ajuns la castelul din Howth. Ştiam că este închis, dar nici măcar pe dinafară nu l-am văzut.

travelblogmd5

travelblogmd4

travelblogmd3
Am făcut un tur al localităţii, cu căsuţe cochete şi am ajuns la biserica Adormirii Maicii Domnului în stilul Hiberno-Romanesque, stil specific Irlandei. Biserica a fost construită în 1899 pe ruinele unei biserici mai vechi de către familia Lawrence, de cei care trăiau în castelul din Howth încă din sec.XII.

Cam aceasta a fost vizita mea scurtă în suburbia Howth.