Eu lucrez de aproape 12 ani într-o companie de distribuţie, este vorba de Trigor AVD, care are parteneriate cu câteva companii foarte mari: Unilever, Ferrero, Coca Cola, Tchibo, Philips, Funai. Aşa că, de cum am primit invitaţia de la Irina Picireanu, am acceptat imediat (chiar dacă nu este din sfera mea de travel). Mă bucură asemenea evenimente ştiind standardele cu care vin companiile europene. Cele locale trebuie să fure meserie de la companiile străine, sunt multe lucruri de învăţat: la capitolul resurse umane, respectarea condiţiilor contractuale, deadline respectat etc.
Într-adevăr, data de 23 aprilie, a fost o zi istorică pentru Ericsson, dar mai ales pentru Moldova, deschiderea primului Centru Operaţional Local de Administrare a Reţelelor din Europa de Sud-Est. Haideţi, să vă dau câteva date despre companie, ca să înţelegeţi cât de importantă este această investiţie pentru noi ca şi ţară, dar şi pentru piaţa muncii locală.
Ericsson-Conexiuni Globale, Experienţă locală. Câteva date despre Companie.
– Peste 40% din traficul mobil mondial este gestionat de echipamente de reţea furnizate de Ericsson.
– Centrele Ericsson de Servicii Globale din China, India, Mexic și România găzduiesc Centre Operaționale Globale de Administrare a Rețelelor care, împreună cu centrele regionale și locale, precum cel inaugurat în Moldova, contribuie la administrarea unor rețele din toată lumea ce, împreună, deservesc peste 1 miliard de abonați.
– Reţelele pe care le administrează pentru operatori prin contracte de externalizarea operaţiunilor deservesc peste 950 de milioane de utilizatori.
– Au un portofoliu de 33 000 de patente recunoscute, unul dintre cele mai puternice de astfel de portofolii din industrie.
– Echipa este formată din 60 000 de specialişti în servicii.
Viziunea Ericsson e să transforme societatea în ” Societate permanent conectată”.
Activitatea Ericsson cuprinde o multitudine de sevicii, de la cercetarea tehnologică la dezvoltarea de reţele şi aplicaţii şi la susţinerea şi dezvoltarea operaţiunilor clienţilor.
– Reţele, infrastructura de reţea reprezintă baza comunicaţiilor între oameni
-Soluţii de suport operaţional, dezvoltă şi furnizează soluţii software pentru sisteme de suport operaţionale şi de business, soluţii pentru TV şi media în timp real
-Servicii Globale
-Modemuri
-Servicii de comunicaţii
-Broadband fix şi convergent
-Servicii de administrare reţea
-Broadband mobil
– TV şi Management Media.
Ce înseamnă Ericsson în Moldova?
Primul contract Ericsson cu Republica Moldova a avut loc în 1998, atunci când compania a deschis prima reprezentanţă la nivel local. Ericsson Telecommmunications Moldova SRL a crescut o dată cu creşterea industriei locale de telecomunicaţii, fiind furnizor al infrastructurii 2G, 3G şi 4G.
De-a lungul anilor Ericsson a colaborat cu mai mulţi furnizori de soluţii “enterprise” din industria de utilităţi, precum Gas Natural Fenosa, Red-Nord SA, Termocantrala 1. Ericcson a implementat proiectul pentru introducerea paşapoartelor biometrice, reţele de comunicaţii pentru Poliţia de Frontieră.
Momentan în Centrul Operaţional Local de Administrare a Reţelor lucrează 80 de specialişti IT. Şi asta este doar începutul, de exemplu în România în primă fază, la fel, au fost angajaţi 80 de persoane, acum numărul lor este de 1 900 de specialişti.
Lansarea !
La lansarea oficială au participat PAVEL FILIP, Ministrul Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor, Excelenţa sa, Doamna Ingrid Tersman, Ambasadorul Suediei în Republica Moldova, Nunzio Mirtillo, reprezentant Ericsson regiunea Mediteraniană, Maurizio de Dominicis. reprezentant Ericsson Europa Sud-Est, Liam Coffey, directorul Centrul Global Ericcson Romania.
Evident că toţi au salutat acest eveniment în speranţă că atât Republica Moldova cât şi Compania Ericsson vor avea doar de câştigat din aceste parteneriate.
Mi-a plăcut mai ales discursul Doamnei Ambasador “Acest efort va crea mai multe locuri de muncă şi le va da posibilitate moldovenilor bine instruiţi să rămână la un job bun acasă sau să revină, cei plecaţi peste hotare”