Nișa copywriting-ului este (încă) sub-dezvoltată în Moldova. Fie din lipsa unor instrucțiuni clar expuse, fie datorită faptului că experții în marketing din țară încearcă să aplice reguli luate din străinătate, dar neadaptate specificului pieței noastre, cert este un lucru: un copywriter începător devine dezorientat în mulțimea surselor de informație ”din afară” și nu știe de unde să pornească.
Întrebarea principală ar fi: Cum structurăm toată informația și ideile minunate care ne vin într-un text bun, care să capteze atenția din prima? Detalii de la echipa CreativeAd
Faza cu ”suntem cei mai buni” nu o mai crede nimeni
Astăzi, consumatorul trebuie convins că un produs sau serviciu este cel mai bun. Asemenea hiperbole scad din credibilitate și, respectiv, scad procentul ulterior de conversie din cititor în cumpărător.
Apropo: Nu spuneți că sunteți cei mai buni, dar explicați de ce credeți că serviciile / produsele despre care scrieți se merită să fie cumpărate. Evidențiați calitățile, dar nu le exagerați.
Îndrăgostiți-vă de titluri (headlines)
De ce trebuie să iubiți titlurile? Pentru că ele vă aduc trafic, cititori, distribuiri și, cel mai important, conversii. Dacă învățați să iubiți titlurile, veți învăța și să le scrieți în așa fel, încât cel care va trece cu ochii peste acele câteva cuvinte, va vrea să afle mai multe detalii despre subiect.
Tehnica citirii pe diagonală este folosită de aproximativ 80% din cititorii unui text. Dacă acești cititori nu au găsit nimic captivant în aceste câteva secunde, i-ați pierdut irevocabil. Nu doar ca cititori, dar și ca potențiali clienți.
Apropo: Folosiți tehnica pendulului emoțional. Cuvintele puternice vor scoate cititorii din acea stare de indiferență în care se află. Jucați-vă cu titlurile și folosiți-le în cadrul unui text integru de câteva ori. Dacă titlurile îi vor face curioși, atunci veți reuși să convertiți cititorii pe diagonală în cititori interesați de text în întregime.
Fiți mereu cu ochii pe concurență
Concurența e bună. Concurența e o sursă continuă de inspirație. Dacă concurența face ceva bine – învățați de la ei, dacă o dau în bară – la fel, învățați de la ei. Nu plagiați, nu criticați public, doar luați învățăminte din ce fac alții și lucrați asupra voastră mereu. Aflați care sunt concurenții producătorului sau prestatorului de serviciu pentru care scrieți și cercetați ce fac ei.
Apropo: Mai știți vorba ceea precum că ”Deşteptul învaţă din propriile greşeli, cel inteligent din greşelile altora şi prostul nu greşeşte niciodată.”? Cred că nu mai am ce adăuga aici. Pledoarie încheiată la acest subiect.
Folosiți apelul la acțiune (CTA) peste TOT!
Cititorul a citit textul vostru. Ok, acum ce? Are informația, dar ce face cu ea? Cum puteți îndemna un cititor să facă ceea ce doriți (voi sau clientul pentru care scrieți)? Simplu, i-o spuneți direct. ”Apasă aici!”, ”Vino acolo”, ”Sună acum” – sunt cele mai primitive, dar directe, CTA-uri pe care le puteți include în text.
Apropo: Deși experții teoreticieni în marketing spun că CTA-urile, precum cele de sus, sunt prea simple, pe noi, ca copywriteri, ne interesează rezultatul pozitiv pentru client, nu? Iar practica arată că aceste apeluri convertesc cititorii în clienți, dându-le acel mic imbold de a trece la acțiune și de a lăsa contactele, suna, cumpăra, veni sau orice altceva le veți cere.
Citește continuarea pe http://creativead.md