Social Media Summit Bucureşti 2016. Notiţe.

Ieri, 19 Februarie am ajuns la Social Media Summit Bucureşti organizat de Revista Biz. Joi seara m-am pornit la drum şi fiindcă am ajuns foarte devreme, iar autocarul de la Gara Filaret a pornit spre aeroport, am hotărât până la începerea evenimentului să aştept mai bine în aeroport, că alte localuri prin oraş, la 6 dimineaţa, nu cred că erau deschise. Acum sunt din nou acasa, la 2 noaptea am ajuns la Chişinău. Ce să zic, a fost un efort, dar s-a meritat.

S-a meritat fiindcă trebuie să înţeleg încotro merg lucrurile, ce vor bloggerii din România (cam la fel doar că la o scară mult mai mică este şi în Moldova), cum lucrează cu marketerii din companii. Eu mă aflu cu piciorul în ambele bărci.

O parte din companiile pentru care suntem distribuitori oficiali în Moldova deja şi-au manifestat interesul să facă comunicare digitală, or în calitate de marketer trebuie să fiu pregătită şi pentru această formă de promovare şi comunicare.

Mi-am notat câteva notiţe care le-am considerat relevante pentru mine.

Mugur Pătraşcu, unul din speakerii evenimentului a subliniat că suntem în plină revoluţie Social Media, momentul post #colectiv şi în al doilea val, când s-a terminat cu entuziasmul şi am trecut în era profesioniştilor. Suntem în plină schimbare, când totul se schimbă.

– Inventory Change. Se schimbă continuu dispozitivele. Accentul pe mobile usability.

– Social Change. Facebook-ul de acum nu mai este ce a fost şi în viitor va fi altfel. Facebook va integra mai multe servicii pentru companii. Accentul pe vânzări.

– The selling change. Procesul de vânzare este în schimbare.

– Oamenii se schimbă. Piaţa trebuie educată, surprinzător că oamenii învaţă mai mult abia după ce termină studiile.

– Comunicarea se schimbă.

Cristian Manafu notează că 61% din oameni din SUA se informează de pe bloguri. În România avem ceva asemănător, 58% citesc bloguri. Manafu a făcut şi câteva clasificări ale bloggerilor,  şi o metodă personală 7R (reputaţie, reach, relevanţă), restul „R” n-am reuşi să le notez 🙂 . Cert este că în România, companiile îşi aleg manual influencerii cu care lucrează şi mai puţin scorurile date de klout sau de publicfast.com.

Tot în cadrul evenimentului de ieri s-a lansat Campania „Sunt un taran„. „Astăzi, țăran a ajuns să fie sinonim cu bădăran, necioplit sau mitocan. Cum vedem sau auzim ceva de rău, cuvântul țăran ne vine automat în cap, iar expresii ca „Uite-l și pe țăranu’ ăla!” sau „Mamă, ce țărancă!” fac parte din peisajul nostru sonor de zi cu zi, fie că vorbim de mall, birou, net sau televizor.

Astăzi, țăran a ajuns să fie o rușine, deși, dacă stăm puțin și ne gândim, la a doua sau a treia generație, toți suntem țărani. Așa că haideți să ne aducem aminte ce înseamnă țăran cu adevărat.” Acesta a fost mesajul Campaniei.

Şi Smiley şi Virgil Ianţu susţin Campania. Virgil Ianţu a fost prezent la evenimnetul de ieri. De altfel am rămas surprinsă de modestia acestui om.

Şi la final 

Biz şi Zelist au lansat în premieră la Social Media Summit Bucureşti listele cu influencerii pe cele mai dezvoltate domenii din blogosfera românească.
Pe lângă tradiţionalele rezultate ale studiilor exclusive: “Top bloggeri cu care colaborează agenţiile şi companiile” şi “Top agenţii care au lucrat cu bloggerii în 2015”, au fost lansate listele cu cele mai vizibile bloguri pe nişe: food, fashion, tehnologie, marketing&digital, travel, design parenting, relaţii de cuplu, precum şi lista celor mai influenţi 50 de bloggeri generalişti.
Au mai fost lansate: Topul vlogger-ilor şi Topul instagramer-ilor.
“Suntem prima publicaţie care a scris despre blogosferă. De 10 ani analizăm evoluţia social media şi organizăm evenimente dedicate acestei comunităţi. Ne-am asumat rolul de educare şi dezvoltare al acestui domeniu şi, prin evenimentele repetate în care am adus la aceeaşi masă jucătorii din companii, agenţii şi din blogosferă, am reinventat comunicarea şi campaniile de marketing şi comunicare” spune Marta Uşurelu, redactor şef, Revista Biz.
În topul bloggerilor cu care colaborează agenţiile şi companiile, conduce pentru al treilea an consecutiv Cristian China Birta. Chinezu este urmat de Victor Kapra şi, pe locul trei, Diana Enciu şi Alina Tănasă de la Fabulousmuses.net.
În topul agenţiilor care colaborează cel mai bine cu bloggeri se situează Golin, MSLGroup The Practice şi McCann Group. Mai multe detalii aici.
Strategie Strategie Strategie
Strategie***
Despre Social Media Summit
Social Media Summit Bucureşti este conferinţa care îţi prezintă la fiecare început de an principalii jucători din social media. Evenimentul se adresează specialiştilor în comunicare din companii şi agenţii de PR, oamenilor de marketing&vânzări şi bloggerilor.
Social Media Summit Bucureşti este la a 5-a ediţie şi face parte din serie de evenimente regionale organizate de revista Biz în Timişoara, Cluj, Iaşi, Braşov şi Sibiu.
***
Despre Biz
Biz este o revistă de afaceri avangardistă care oferă conţinut viu, proiecte jurnalistice creative şi abordări unice asupra mediului de business local şi internaţional. Tirajul este auditat de BRAT.
Revista Biz se distribuie în zonele urbane din ţară, fiind disponibilă în reţelele Inmedio – Relay din Centrele de Business, Kaufland, Auchan, Mall-uri, Cora, Mega Image etc. la chioşcurile de presă, aeroport (Tarom: Business Lounge, porţi de îmbarcare, la bordul aeronavelor TAROM) şi reţeaua de benzinării Agip.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *