48 de ore în Berlin

Vizitând un oraș întotdeauna există ceva care îmi rămâne în memorie pentru mai mult timp. Dacă Praga o asociez cu teii înfloriți și cu gustul covrigilor sărați, proaspeți scoși din cuptor sau din Egipt mi-a rămas “printată în memorie”  cafeaua servită pe o terasă cu vedere spre Arabia Saudită și exemplele pot continua…ei, atunci Berlinul s-a înscris în cartea amintirilor ca un oraș extrem de aerisit. De cum am coborât din tren, la Bahnhoff și am ieșit afară, am văzut un oraș luminos, aerisit, cu mult mult spațiu. Cu siguranță aici nu veţi găsi clădiri înghesuite, cel puțin n-am văzut asta în perimetrul pieților centrale.

Berlinul nu este promovat atât de intens ca Munich sau Drezden, dar e un oraș, care are ce-ți oferi multe în 3 zile de un City Break, eu am vizitat, din păcate, mult mai puțin decât  recomandă orice ghid turistic.

Ce am văzut eu în Berlin ?

Nu foarte multe, dar reprezentative. Am ajuns în Pariser Platz și am stat ceva timp în faţa porţii Brandenburg sau Brandenburger Tor, una, că este magnifică, alta, acel loc este memorialul atâtor evenimente importante pentru istoria Germaniei cât și pentru întreaga lume.

Construcția porții a fost terminată în 1781 și vă dați seama, încă din anii aceea, cît de măreață era cu 65 metri lățime și 28 metri înălțime. Modelul a fost Acropolele din Atena, iar zeița cu carul tras de 4 cai a fost construit de Johann Gottfried Schadow (acum zeița poarta numele de Victoria). Pe aici a trecut Napoleon și a cerut ca “zeița” să fie dusă la Paris, dar după înfrîngerea de la Waterloo, zeitatea s-a reîntors acasă.

Toată acestă construcție a făcut parte din zidul Berlinului, acum practic numai poarta a și rămas, restul a fost dărămat.
După cum spuneam rezervați-vă timp pentru piața Parizer Platz, fiindcă acolo respiră istoria.

Următoarea destinație, foarte aproape de Brandenburger Tor, este Reichstagul, Parlamentul German. Construit în anii 1884-1894, este una dintre cele mai moderne clădiri. Dacă doriți să vizitați cupola, faceți o rezervare pe www.bundestag.de.

Nu am ajuns în interior,  era weekend și niște cozi interminabile, în schimb am făcut poze cu drapelul german, Uriașul Drapel German instalat pe 3 octombrie 1990 cu ocazia sărbătoririi unificării.

Următorul traseu este pe Unter den Linden și mergeți pe jos pînă la universitatea Humboldt, una dintre cele mai prestigioase universități care a dat omenirii 29 de lauriați Nobel.
Un alt loc (obligatoriu de văzut) este Kaiser –Wilhelm-Gedaechtnis-Kirche, construită în 1895, verificați site-ul lor când mergeți la biserică, foarte des, seara, se organizează concerte. Biserica a fost reconstruită după război, doar turnul a fost lăsat în amintirea timpurilor trecute. Site-ul Bisericii Memoriale –www.gedaechtniskirche.com.

Și dacă tot sunteți în zona Charlottenburg atunci vizitați castelul Schloss Charlottenburg, castel construit în 1701 pentru soția principiului Elector Frederic III.  Încă este în plină restaurare, dar dacă mergeți la castel, preferabil în timpul săptămânii, ar putea fie una dintre cele mai romantice primblări.

Castelul găzduieşte muzeele Belvedere, Neuer Pavillion, Mausoleum, Museum fur Von sau Schloss Park, evident că vă trebuie o zi întreagă să le vizitaţi pe toate ( http://www.spsg.de/?id=134). Un bilet de intare pentru un adulţi este de 15 euro/1 zi.
Puteţi să vă deplasaţi cu metroul, sau cu autobusul 100 care trece pe la multe obiective turistice sau pentru comoditate puteţi lua un autobus hopp on/hopp off, cert este-Berlinul, un oraș neobișnuit de frumos, zic eu,  chiar extrem de necunoscut pentru noi.
Ceea ce nu am văzut și recomand să vizitați (fiindcă știu sigur-e un loc incredibil), Palatul Sanssouci și grădinile Palatului din Potsdam,e leger de ajuns din Berlin, la doar  38 km, (http://www.potsdam-tourism.com/infocenter/arrival.html)