O zi în Florenţa-ce vizitezi?

“Florenţa (Firenze), principala capitală artistică a Europei, este înţesată cu picturi, fresce şi sculpturi datând din cea mai înfloritoare perioadă artistică a omenirii”- aşa ne spun ghidurile turistice şi credeţi-mă pe cuvânt că aşa este.

Înainte de a depăna impresiile vă atenţionez!, în Florenţa trebuie să mergeţi pentru minim 3 zile. Muzeele, bisericile, galeriile de artă, piaţetele şi grădinile publice, la sigur, vor umple chiar şi 7 zile de sejur.
Am ajuns în Firenze din Pisa, am coborât la gara de tren Stazione Santa Maria Novella. În imediata apropiere de gară dar şi de Basilica e Museo di. S.Maria Novella, veţi găsi un centru de informare, foarte mare de altfel, care sigur vă va oferi multă informaţie utilă despre oraş si obiectivele turistice de vizitat. Am stat doar o zi şi mă simţeam derutată, cu ce încep şi de unde, ei anume în acest centru am găsit o hartă a oraşului, unde era haşurat un traseu pentru o zi. Mi-a fost de foarte mare ajutor.

travelblogmdFirenze (9)
Oraşul este mare, este bogat în muzee şi edificii, aşa că din nou revin cu o recomandare, să staţi minim 3-5 zile.
În cazul că staţi 5 zile, să vă cumpăraţi Firenze Card de 72 euro, este valabil pentru 72 de muzee dar şi pentru transportul public. În lista muzeelor sunt incluse şi Galeriile Uffizi, Palazzo Pitti dar şi Museo di Palazzo Vecchio. Vedeţi mai multe aici

Hărta, de care spuneam mai devreme, se dă gratuit la centrul turistic, pe lângă traseul recomandat de ei, la fel pe hartă sunt punctate tocmai 74 de obiective de văzut în Florenţa.

Din păcate, nu am reuşit să le văd, numai din considerentul că nu am mers cu transportul în comun, am mers doar pe jos, am făcut km. întregi prin Florenţa.
Primul obiectiv la care ardeam de nerăbdare să ajung a fost Piazza del Duomo. Piazza del Duomo este centrul religios al Florenţei, aici se află catedrala şi impozantul său dom, unul dintre cele mai impozante simboluri fiorentine, protejat de Clopotniţă.

travelblogmdFirenze (1)

Domul, cea de a patra catedrală ca mărime în Europa a fost începută în 1296 de către arhitectul Arnolfo de Cambio. A fost sfinţită abia în 1436, iar faţada colorată şi atât de deosebită datează din 1887, destul de recent.

Baptisteriul, locat şi el în Piazza del Duomo, este cea mai veche clădire din oraş datează încă din anii 800 iar multe decoraţiuni sunt din anii 1000.
Următoarea destinaţie este piaţa della Signoria, aici veţi găsi Palazzo Vecchio.

travelblogmdFirenze (4)

Lucrările de ridicare a acestei fortăreţe au început în 1299. Iniţial a fost sediul consiliului oraşului, mai apoi Casa Ducelui Cosimo I. Şi astăzi edificiul găzduieşte sediul consiliului administrativ al oraşului. Galeriile Uffizi din imediata apropiere de palat au fost proiectate de familia Medici, la porunca lui Cosimo I, iniţial pentru lucratorii administrativi.
Acum galeriile Uffizi au 45 de săli cu cele mai frumoase picturi ale Renaşterii. Numai aici ar trebui să staţi măcar o zi. Dacă doriţi să evitaţi imensile cozi, puteti cumpăra biletul de 6.50 euro direct de pe site http://www.firenzemusei.it/. Atenţie mare, în zilele de Luni, Muzeul este închis.

Foarte aproape de galerii, în direcţia râului Arno, aungeţi şi la Ponte Vechio. Podul este construit încă din 1345, magazinele tot cam de pe atunci au apărut, iar prin anii 1600 li s-au permis bijutierilor să-şi amenajeze atelierile. În mijlocul podului veţi găsi bustul lui Benvenuto Cellini, unul dintre cei mai cunoscuţi aurari florentini. Podul a văzut multe pe parcursul istoriei, a fost distrus de câteva ori de inundaţii şi a scăpat ca prin minune de distrugerile din al doilea război mondial, la intervenţia directă a lui Hitler.

travelblogmdFirenze (6)

travelblogmdFirenze (7)

Am trecut podul, următorul Palat/Muzeu este Palatul Pitti. Este o enormitate de clădire, a cărei construcţii a început în anii 1450 de către familia Pitti, ca peste o sută de ani să se mute în el familia Medici din palatul Vecchio.

Astfel, complexul constă din palat şi grădină şi găzduieşte 7 muzee şi galerii. Palazzo Pitti ca atare găzduieşte Galeria Palatină, Apartamentele Regale, Muzeul Argintului, Muzeul Trăsurilor şi Galeria Costumelor, în vreme ce Muzeul Porţelanului este situat în Grădina Boboli, mai precis, în Cazinoul Cavalerului din Grădina Cavalerului.

travelblogmdFirenze (10)

travelblogmdFirenze (11)
Am calculat cu google maps, am făcut pe jos în Florenţa 26 km., şi am rămas doar cu un singur sentiment, că e puţin, foarte puţin ce am văzut şi trebuie să fac tot posibilul, să mai ajung pe aici.