Știți probabil că merg la seminarele organizate de EU-Eastern Partnership Culture and Creativity Programme. Deseori intru pe site https://www.culturepartnership.eu să văd ce noutăți au apărut pe acolo. Cel mai nou articol este despre recomandările Natei Albot referitor la organizările de evenimente. Mi s-a părut atât de util, că nu vreau să pierd informația așa că am inserat articolul și pe travelblog.md.
Text preluat de pe https://www.culturepartnership.eu
Cum să organizezi corect un festival și care componente îi asigură succesul ne spune Nata Albot, producătoare TV și fondatoare a asociației KLumea, care organizează anual trei festivaluri: Mai Dulce, dedicat deserturilor, festivalul levănțicii Lavender Fest și Ia Mania, un festival dedicat portului tradițional.
2. Contribuția ne-financiară a sponsorilor
„Efortul fizic depus de voluntari este unul foarte mare, și odată trecut efortul acesta, într-al doilea an e mai greu să-i întorci. Ei cresc, necesitățile lor cresc. Totuși, am găsit mecanisme plauzibile de susținere a voluntarilor: le oferim cadouri pe care le obținem de la sponsori. Gadget-uri, căști, cosmetice – tot ce putem face rost de la sponsori pentru a ne susține voluntarii.”
3. Capacitatea de a te reorienta rapid
„Acum doi ani, am avut situația în care contractul era semnat, cu campanie de promovare pornită, iar sponsorul pe ultima sută de metri mă anunță că n-o să-mi facă plata și că se retrage. În această situație este foarte important să te reorientezi. Da, asta nu înseamnă că noi vom mânca în continuare înghețată de 3 ori pe zi. Probabil că vom bea doar suc sau ceai de mentă, dar o să găsim o soluție.”
4. Capacitatea de a controla emoțiile
„În asemenea momente, este foarte important controlul asupra panicii care survine involuntar pentru că de tine depind oamenii, nu ești doar tu. Eu cred că nu există situații fără soluții; cred însă că există manageri care nu sunt capabili să se reorienteze și să găsească aceste soluții.”
5. Comunicarea corectă a evenimentului: forme vizuale însoțite de text foarte puțin
„Vizualul transmite tot textul pe care vrei să-l spui. Ar trebui să apelăm la interviuri scurte, de 1-1,5 minute însoțite de text mășcat pe ecran, niște video-uri care să nu-l oblige pe om să stea 10 minute ca să înțeleagă despre ce e vorba. Îi faci rezumatul, mesteci informația pentru el și o pui pe ecran. Cultura astăzi este mult mai accesibilă pentru public datorită internetului și pentru mine, personal, inclusiv faptul că am aflat despre proiectul Cultură și Creativitate UE-Parteneriatul Estic se datorează noilor tehnologii informaționale.”