Prima zi în Istanbul/Acomodarea

Oraşul Istanbul era în topul listei #devazutobligatoriu de multă vreme. Bilete de avion cu 100 euro Chişinău-Istanbul-Chişinău au tot fost şi la Turkish Airlines şi la Air Moldova, dar intenţionat lăsam această destinaţie pentru mai târziu. În decembrie, de bună voie şi nesilită de nimeni, m-am hotărât, mi-am luat biletul la avion iar la sfârsit de ianuarie deja hoinăream singură prin oraş.

travelblog.md Istanbul (29)
În fața Moscheei Albastre, Moscheea Sultanahmet

Să-mi fie relatările mai utile pentru alţi călători voi expune sistematizat ce-am facut în fiecare zi.
Am zburat cu Turkish Airlines, aterizarea pe aeroportul Ataturk. De acasă eram pregătită cu informaţii de drum, dar din obişnuiţă, după ce am trecut toate formalităţile la aeroport am trecut şi pe la centrul de informaţii. Aşa că am ajuns la hotelul meu, de lângă podul Galata, pe traseul recomandat de consilierul din aeroport.

Am luat metroul (accesul spre liniile de metro este vizibil, e uşor de orientat) până la staţia Zeytinburnu.

1 bilet-4 lire, îl cumpărați de la maşinile automate.
De acolo am făcut transfer pentru linia de tramvai T1 Bağcılar- Kabataş, spre direcţia Kabataş.
Această linie de tramvai trece prin centrul vechi al oraşului pe la toate 4 obiective mega ştiute din Istanbul: Bazaar, Sultanahmet, Hagia Sophia şi Topkapi.

istanbul metro map
Harta transportului din Istanbul, tramvai și metro

Atenţie pentru palatul Topkapi trebuie să coborâți la stația Gulhane, deși o altă stație poartă numele de Topkapi, nu este vorba de palat.
Costul biletului la tramvai este 4 lire. Deci de la aeroport până în centrul vechi al Istanbului aveți nevoie de 8 lire.

Eu am ales varianta să cumpăr bilet ori de câte ori am avut nevoie, vă recomand totuși Istanbulkart, e mai comod.
Am fost cazată la hotel Galata La Bella din apropierea Podului Galata și hotelul vostru ar putea fi prin aceeași zonă (Eminomu, Beyoglu) și veți parcurge același traseu.

travelblog.md Istanbul
Intrarea în hotelul Galata La Bella

Am ajuns la hotel pe la 3 după masă. De altfel un hotel foarte drăguț care îl recomand cu încredere.

Ținând cont că era deja era destul de târziu și încă nu mă orientam prea bine, în prima zi am luat-o la pas spre centrul orașului. M-am primblat pe malul Bosforului în Karakoy, apoi am traversat Podul Galata spre Moscheea Nouă din imediata apropiere a Podului, zona Eminomu.

travelblog.md Istanbul (3)
Vedere spre Moscheea Nouă, peste Cornul de Aur
travelblog.md Istanbul (6)
Podul Galata cu pescarii și restaurantele de la primul nivel
travelblog.md Istanbul (7)
Vedere spre Moscheea Nouă, peste Cornul de Aur

Moscheea nu este nouă, absolut deloc, a fost construită în anul 1600.

travelblog.md Istanbul (10)
Interiorul Moscheei Noi

travelblog.md Istanbul (11)
Apoi, pe străduțe înguste, printre cafenele și magazine pline de gustoșenii mi-am făcut drum până în Sultanahmet.

travelblog.md Istanbul (31)
De prin magazinele din Istanbul
travelblog.md Istanbul (36)
travelblog.md Istanbul (37)

Știind că a doua zi urmam să ajung pe aici, m-am primblat mai mult prin piață Sultanahmet (fosta piața a hipodromului) mâncând castane și porumb copt.

travelblog.md Istanbul (15)
Vânzător ambulant de castane, foarte des întâlniți prin oraș.

La întoarcere, spre hotel, fără grabă am ajuns din nou la Podul Galata, podul care traversează Cornul de Aur cu panorame încredibile atât spre Europa cât și dincolo de Bosfor spre Asia, un loc plin de restaurante, de vânzători ambulanți, pescari, de turiști care își fac în continuu poze.

travelblog.md Istanbul (7)

travelblog.md Istanbul (8)
Pescarii de pe Podul Galata

Vedeți mai jos câteva instantanee din prima zi de hoinăreală prin Istanbul.