În perioada 25-28 februarie, la București a avut loc Târgul de Turism al României, ajuns la cea de-a 35 ediţie. Republica Moldova a fost reprezentată de Asociaţia Naţională pentru Turism Receptor din Moldova (ANTRIM) şi membrii acesteia, în parteneriat cu Agenția Turismului din RM, Oficiul Naţional al Viei şi Vinului şi cu suportul strategic al Proiectului de Competitivitate al USAID.
În acest sens, participarea Moldovei la TTR a fost în acest an mai vizibilă, iar standul a atras atenţia profesioniştilor din turism prin dimensiunile şi designul acestuia. Astfel, s-a dat startul promovării Republicii Moldova ca destinație turistică vinicolă pe piaţa României pentru anul 2016. Profesioniştii dar şi vizitatorii au avut posibilitatea să discute cu reprezentanţii tur-operatorilor de incoming Solei, TatraBis şi Best Travel şi cei ai vinăriilor Asconi, Cricova, Chateau Vartely şi desigur să guste vinurile acestora. Fiecare companie participantă a reuşit să consolideze parteneriatele deja existente şi să stabilească noi relaţii de colaborare, prezentând ofertele lor care includ vinăriile din zona vinicolă Codru şi zona Ştefan Vodă.
„Datele statistice oficiale, indică, pentru 2015, o creștere a numărului de turişti şi excursionişti participanţi la turismul receptor cu 8,0%. Din 15,5 mii de turişti şi excursionişti străini, care au vizitat Republica Moldova, ponderea cea mai mare le-a revenit cetăţenilor din România – fiind de 20,5%. Lipsa barierelor de comunicare şi a diferenţelor de cultură, mai nou, posibilitatea de a veni în R. Moldova doar cu buletinul de identitate, sunt avantajele care creează un mediu favorabil pentru a creşte numărul turiştilor români, dar şi de a crea cât mai multe tururi mixte Republica Moldova-România.” a declarat Preşedintele ANTRIM, Emilian Dzugas.
Pe data de 27 februarie , în sala Brâncuşi, dar şi în cadrul standului României, Directorul Executiv al ANTRIM, Natalia Ţurcanu, a prezentat Moldova ca destinaţie turistică vinicolă şi a ofertelor avantajoase ale membrilor asociaţiei. La ambele prezentări au participat peste 150 persoane printre care reprezentanţi ai Autorităţii Naţionale de Turism din România, Preşedintele ANTREC România –Marilena Stoian, Preşedintele FPTR – Gabriel Zamfir, reprezentanţi ai agenţiilor de turism, bloggeri de turism şi simpli vizitatori. Prezentarea a culminat cu degustare de vin moldovenesc.
„Cei prezenţi s-au familiarizat cu tururile vinicole pe care le organizează tur-operatorii, au aflat detalii despre identitatea vizuală a turismului moldovenesc şi am discutat ulterior posibilitatea creării de produse turistice comune. În programul de promovare a Moldovei ca şi destinaţie turistică pentru 2016, România se regăseşte în top 3, printre Polonia şi Germania. Participarea noastră la acest târg face parte dintr-un program amplu de promovare a ţării ca şi destinaţie vinicolă pe piaţa României, iar pentru următoarea perioadă planificăm şi alte activităţi cum ar fi tururi de familiarizare pentru bloggeri de turism, fotografi şi jurnalişti români” a menţionat Natalia Ţurcanu.