Forumul de Discuţii “Moldova şi Bucovina-Analiza Potenţialului Turistic”-Impresii şi Notiţe

E vineri seara, mai bine zis noapte de-a binelea, stau nerăbdătoare lângă autocar să pornesc într-o nouă călătorie prin România, de data aceasta să redescopăr Bucovina. Zic, redescopăr fiindcă am mai fost şi pe cont propriu, acum însă va fi altfel, ştiind că vom avea pe lângă noi ghizi de turism, iar ghidul de turism într-o călătorie (mai ales un ghid bun) e mare atu.

Pe lângă faptul că urma să vizitez câteva locuri deosebite pentru patrimoniul mondial, urma să particip şi la Forumul de Discuţii Moldova şi Bucovina-Analiza Potenţialului Turistic.

bucovinatravelblogmd (6)
Participanţii din R.Moldova

Eveniment susţinut de hellobucovina, The Gerald’s Hotel din Rădăuţi, Best Western din Gura Humorului, Star Tur din Moldova şi cu suţinerea Inter Media din Suceava.

Revin în acest articol şi cu câteva notiţe, care mi le-am notat la forum, au fost mulţi reprezentanţi ai agenţiilor de turism din Moldova şi presupun că articolul meu va fi un „refresh” despre tot ce s-a vorbit.

Ciprian Slemco, gazda noastră, proprietarul agenţiei de turism Irene’s Travel şi vicepreşedintele Patronatului Tinerilor Întreprinzători din judeţul Suceava, a punctat de câteva ori la conferinţă despre importanţa promovării Bucovinei în R.Moldova, mai ales că este un ţinut care poate oferi atât de mult călătorului: circuite istorice, spirituale, culurale, active. Importanţa creării produsului turistic Bucovina pentru piaţa din Moldova, un produs care poate fi adaptat mai multor nişe dar şi poziţionat pe diferite categorii de preţ. Oferta de cazare în Bucovina este destul de variată, găsim hotele de 4* dar şi pensiuni la un preţ foarte rezonabil.

Alexandra Lăzărescu de la Holiday Boutique a vorbit din perspectiva promovării Moldovei pe piaţa românească şi ne-a recomandat să punem accent pe Brandul Cricova, Brandul Bucuria, Brandul Culinar insistând să participăm la cât mai multe expoziţii turistice care se organizează în România.

Tot Alexandra este iniţiatorul proiectului vreausafiuturistinromania, iar la conferinta a venit cu ideea creării a două pagini separate de vreausafiuturistinmoldova si vreausafiuturistinbucovina.

Iar compania Holiday Boutique pune la punct ultimele detalii pentru un City Break la Chişinău cu autocarul, plecarea din Bucureşti.

Accesaţi fiecare pagină şi cu siguranţă veţi găsi multe lucruri utile.

bucovinatravelblogmd (10)

Revenind la conferinţă, am rămas foarte impresionată de prezentarea Magdei Grădinariu care împreună cu Carmen Chasovschi, profesoară la Universitatea Ştefan cel Mare din Suceava, au pus bazele unui proiect inedit “Salvează Satul Bucovinean”. Vedeţi aici mai multe poze dar şi informaţii despre Satul Bucovinean ca destinaţie turistică.

Tot Magda ne-a făcut o structură, zic eu destul de utilă pentru agenţiile de turism, despre ce înseamnă Bucovina şi cum se pliază  oferta turistică pe gustul turiştilor.

Conform datelor statistice, turistul caută peisaje autentice, unicitate, curăţenie, oameni prietenoşi, siguranţă la destinaţie, cazare de calitate, mâncare bună, raport favorabil calitate-preţ. Ce oferă din toatea astea Bucovina: Infrastructură de acces, cazare diversificată. Nu este o destinaţie scumpă! Bucovina are monumente UNESCO,  arii naturale protejate, turism de sănătate, turism educaţional, baze de tratament la Vatra Dornei, turism activ şi de aventură ( de ex. rafting Bistriţa), sporturi de iarnă, tursim rural, gastronomie, tradiţii şi obiceiuri, peisaj cultural. În Bucovina turiştii caută peisaje culturale.

bucovinatravelblogmd (2)
Moldoviţa

 

Iar noi din Moldova, avem pe lângă toate enumerate mai sus câteva motive în plus, o istorie comună, repere culturale comune (Mihai Eminescu), repere istorice comune (Ştefan cel Mare).

Conferinţa a continuat cu prezentarea fantastică făcută de Alex Gutsaga al proiectului Hai La Ţară, un proiect inedit pentru România. Inclusiv cu toate activităţile suplimentare propuse, cycling, plimbări pe Nistru cu vestitul „dnestrohod”.

Spre final Sergiu Todorov, directorul de la Star-Tur ne-a prezentat versiunea nouă al site-ului www.calatorie.md, posibilităţile de rezervare pe site şi opţiunile de a fi primul venit-primul servit.

O concluzie la tot ce am scris mai sus: Consiliul Judeţean Suceava,  gazda Irfan Üstünsoy de la The Gerald’s Hotel, cât şi Ciprian Slemco s-au arătat disponibilitatea de ajutor pentru agenţiile de turism din Moldova, referitor la informaţii diverse, la crearea circuitelor prin Bucovina şi desigur la promovarea comună a Bucovinei în Moldova.

Reversul medaliei, referitor la promovarea Moldovei în România, am primit asigurarea că se va organiza în cel mai scurt timp, un infotrip asemănător la Chişinău.

Personal am rămas încă curioasă de tot ce am auzit,  de entuziasmul organizatorilor şi pentru toţi participanţii cât şi pentru orice specialist în turism am organizat un grup separat pe Facebook Agenţii de turism din Moldova, special pentru a face campanii frumoase împreună, agenţiile de turism şi blogosfera.

Mulţumiri încă o dată organizatorilor de la hellobucovina, The Gerald’s Hotel din Rădăuţi, Best Western din Gura Humorului, Star Tur din Moldova şi cu suţinerea Inter Media din Suceava.

travelblogmd-bucovina
Hotelul nostru din Rădăuţi

 

Ne vedem şi pe Facebook travelblog.md.

cropped-vio.jpg

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *