Camping pe plajă–un must do pentru fiecare. Guest post by Janesse Solery

V-ați gândit vreodată la posibilitatea de a petrece nopțile pe plajă? Fără opțiunea de back-up cu o cameră într-un hotel. Sigur, v-ați gândit, chiar dacă nu realizați acest lucru. În primavara anului 2015 filmul „3 + 2” – vizionat și răz-vizionat de atâtea ori – în sfârșit, și-a făcut efectul. Am zis atunci: „Oamenii aștia știau să se odihnească bine! De ce nu aș putea și eu?”

După experiențele super-mega-pozitive cu camparea în munți trebuia să apară ceva nou. Cele 5 zile de odihnă de la sfârșitul lunii august au fost destinate litoralului. Românesc. Am petrecut ceva timp navigând internetul pentru un top al plajelor sălbatice. Vroiam tare să ajung la plaja din Sfântul Gheorghe. Această plajă din cel mai estic punct al Deltei are o sumedenie de like-uri și feedback pline de entuziasm. Navrom Delta operează cursele de 3 ori pe săptămână și nu ne ieșea chiar bine. Am abandonat toate căutările, am făcut rezervare pentru cursa Chișinău – Constanța – Mangalia, iar traseul s-a conturat chiar în drum.

Am călătorit împreună cu Lilia, de aia narațiunea trece de acum încolo la plural.

Cu câțiva pasageri am coborât lângă stațiunea Costinești. Știam că trebuie să mergem în careva golf. Nu e o destinație populară pentru cei din Costinești, practic nimeni nu știa unde e golful. Mare noroc de salvamari – ei știu tot. Pentru a ajunge în Golful Francez vă orientați spre sud: ajunși la hotelul Forum, coborâți pe plajă și mergeți cam 1,5 km.1Plaja din golf era aglomerată. Foarte aglomerată. Și nu știam că e pentru nudiști / naturiști. Evident că am fi fost în plus. Plimbarea spre sud a mai durat 1 km. Într-un final am aruncat rucsacurile pe scoici. Am aranjat o umbră din cort. Totul arăta destul de bine.2

3Apă cristalină, liniște și doar 2 minusuri. Ei bine, primul ține de natură și nu poate fi calificat drept minus, dar merită menționat. Plaja e toată numai scoici. Scoici mari și tăioase. Și pietre. Pietroaie mari la intrarea în apă, intrarea fiind destul de lină. Plimbarea pe pietre vă ia ceva timp. A doua chestiune e mai gravă: plaja e inundată de PET-uri. E chiar inundată. „Abandonarea deșeurilor aduce ghinion!” – Universul.

Plaja din golf are condiții mai … prietenoase. Nisipul e fin, intrarea pare să fie mai comodă, pe alocuri sunt alge, pe alocuri doar. Aparent nici meduzele nu prea vin aici. Dar să revenim la plaja noastră.4Toata dupa-amiaza am lenevit, am adunat un sac de scoici pe care le-am adus nevătămate acasă. Seara am cinat chiar pe mare: UALL! Am adormit înainte de răsăritul lunii. Sub bitul valurilor nu a fost deloc complicat.

Trezirea a fost foarte matinală. Răsăritul – spectaculos. Foarte aproape de noi. Foate real. Accesibil pentru toți.5Am înotat, am citit. Au fost și trecători cu care am schimbat două-trei-patru vorbe, dar, în genere, ne-am bucurat de liniște și în liniște.6Planul pentru amiază a fost să facem cale-ntoarsă la Costinești. Resursele noastre de apă se epuizau. Ne hidratam cum puteam :).7Am petrecut toată după-amiaza și seara încercând să găsim un nou loc de campare. Am străbătut litoralul în direcția Nord. Plaja se tot îngusta, nici urmă de un colțișor izolat.

8Am petrecut noaptea #2 pe plaja hotelului Azur. În siguranță. Dar cu multăăăă muzică. Nu cred că este un metru pătrat în Costinești în care să te poți ascunde de muzică.

Ziua a venit în schimbul nopții, plaja s-a tot aglomerat. Venise timpul să continuăm călătoria.9Următoarea noastră destinație a fost stațiunea Năvodari. Aici sunt multe locuri de campare special amenajate. Sincer, nu prea înțelegem rostul acestora. Campare contra cost lânga o parcare de mașini și un „lanț” de alte corturi doar de dragul accesului la duș și WC. Sau e pentru socializare și siguranță?

Ne orientam să coborâm totuși lângă Camping Lebăda, crezând că va fi în preajmă un spațiu izolat unde am putea amplasa cortul. Șoferul ne-a dus până la hotelul Delfin, unde am și rămas. Adică pe plaja căruia am și rămas. Plaja are și o denumire: Secret Beach. Cu siguranța n-o cunoaște nimeni. Deci punctul de orientare e, mai degrabă, hotelul Delfin.10Secret Beach se află în partea de Nord a stațiunii. E lată, cu nisip fin, intrare lină în apă și puțină lume. Din difuzoare răsună postul de radio Constanța. E plăcut și bine!11Se creează o atmosferă romantică și pe timp de noapte.12Am cutreierat stațiunea mai mult în lung decât în lat. Oficial camping sălbatic e organizat chiar în extremitatea de Nord a plajei, lângă dig. Nu e tocmai cea mai plăcută zonă. Turnurile industriale sunt într-o vecinătate iminentă. Și o ușoară adiere de vânt din direcția N-E te readuce într-o benzinărie.13Vântul, însă, i-a adus aici (și la Mamaia) pe iubitorii de kiteboarding. Știți ce scrie pe board-ul de navigare? Flying carpet. Toată distracția asta arată perfect – copilăresc și totodată serios. Ceva între surfing, manevrarea cu zmeul și navigarea cu parapanta. E un must do pentru data viitoare.146 km de plimbare pe malul mării vă aduc în Mamaia. Mamaia e o stațiune fițoasă, dar frumoasă. Pe plajă se întinde o fâșie de scoici mici și finuțe. Aici am găsit și duș gratuit. Cel mai apropiat duș public. Sunt și la Năvodari, dar contra plată.15Fără să aștepți, dai de evenimente frumoase la Năvodari, pe lângă cele când întâlnești răsăritul lângă cort sau sărbătorești sfârșitul zilei sub lumina lunii pe turnul salvamarului. Iată unul dintre ele:16Am profit și noi din urma instrumentarului pentru sesiunea foto de dimineață 🙂17Apoi am întâlnit un alt cuplu îndrăgostit de mare … 18Am mai hoinărit pe plajă, am mâncat plăcintele și gogoașele cumpărate de la patiseria locală. S-au scurs cele 5 zile libere. E sărbătoarea Limbii acasă, plecăm la Constanța, iar apoi la Chișinău.19

Concluzii și recomandări:

1. În cele 4 nopți petrecute pe plajă nu am simțit niciun fel de pericol. Desigur, e bine să priviți în patru. Dacă ceva pare dubios sau cineva vă dă târcoale, mai bine plecați.
  2. Cereți ajutor dacă e necesar. De obicei, oamenii vor fi bucuroși să vă dea o mână de ajutor. Fie că aveți nevoie să încărcați bateriile la recepția căruiva hotel sau în căsuța salvamarilor, fie că aveți nevoie de apă potabilă sau să lăsați rucsacurile sub supravegherea cuiva.
  3. Aveți nevoie de foarte puține haine sau lucruri personale. Dacă lista e lungă, încercați s-o reduceți în jumătate, apoi iar în jumătate.
  4. Câte ceva despre cheltuieli legate de traseul nostru:
  • Drumul Chișinău – Costinești + Constanța – Chișinău ne-a costat 490 lei de persoană.
  • Costinești – Constanța = 9 RON, Constanța – Năvodari = 4,5 RON per direcție de persoană.
  • Un lunch sau o cină – minim 10 – 12 RON fără băutură.
  • Accesul la Moscheea Carol I din Constanța = 5 RON (3 RON pentru studenți).
  1. Natura e frumoasă, oamenii sunt buni (am lăsat rucsacurile întinse pe covorașe la Năvodari, ne-am întors spre seară, totul era neatins). Vă dorim călătorii cu inspirație!