3 zile în Bucovina (I)

Sâmbătă, 5 Dimineaţa, toată lumea în picioare şi pregătită pentru un nou drum lung.

Pentru excursia aceasta nu prea m-am informat din timp, făcusem planuri şi notiţe pentru Cracovia şi cum s-au dat toate peste cap… am hotărât să facem un circuit al Mănăstirilor din Bucovina. E mai aproape de casă, respectiv ne încadram într-un weekend să le facem pe toate.
Din Chişinău am mers spre Costeşti, am trecut vama pe la Costeşti-Stânca, inclusiv am văzut şi barajul construit în 1973-1978 pe râul Prut.

travelblogmoldova-bucovina-manastiri (2)

travelblogmoldova-bucovina-manastiri (4)
După vamă am luat direcţia Botoşani-Suceava- Rădăuţi-Putna.
Până a începe povestirile despre Putna, vreau să spun că am rămas extrem de impresionată de oraşul Rădăuţi. Este un „Cernăuţi în miniatură”, curat, colorat cu o arhitectură bogată, absolut superb.
Desigur că toată zona bucovineană m-a impresionat. Sunt priveligiaţi şi de munţi, de natură, dar şi orăşele şi comunele sunt mai amenajate şi curate decât comunele româneşti dinspre noi, din judeţul Iaşi sau Botoşani.
Spuneam că nu prea mă pregătisem din timp, dar oricum mi-am schiţat un circuit, pe care eram oricând dispuşi să-l mai îmbunătăţim pe drum.
Deci trebuia să ajungem la Mănăstirea Putna, Chilia lui Daniil Sihastrul, Mănăstirea Suceviţa, Moldoviţa, Voroneţ, Mănăstirea Humor, apoi să trecem prin Suceava şi mai departe spre casă.
Am respectat în tocmai planul, plus că am vizitat şi Mănăstirea Probota şi Muzeul Satului Bucovinean.
Ei, dar să le luăm pe rând.
Am ajuns pe la amiază la Mănăstirea Putna aflată în comuna Putna, în Bucovina, foarte aproape de frontiera ucraineană şi primul lucru am căutat mormântul lui Ştefan Cel Mare.

travelblogmoldova-bucovina-manastiri (6)

travelblogmoldova-bucovina-manastiri (7)

travelblogmoldova-bucovina-manastiri (9)
Mănăstirea Putna a fost construită de Ştefan cel Mare între anii 1466-1469 la îndemnul lui Daniil Sihastrul. În 1881 i s-au ridicat toate zidurile de împrejmuire şi turnurile de apărare, dintre care azi s-a păstrat doar turnul tezaurului.
În sec XVII a fost mult distrusă, lucrări majore de restaurare au fost în sex XX şi deja se mai fac şi în zilele noastre.
În biserica Mănăstirii sunt mormintele lui Ştefan cel Mare, Maria Voichiţa, Maria de Mangop, Ştefăniţă Vodă.
Să faci poze în interiorul mănăstirii eşti taxat cu 10 RONI-aproximativ 40 MDL.

travelblogmoldova-bucovina-manastiri (12)

travelblogmoldova-bucovina-manastiri (22)
Locul este frumos, era multă lume în pelerinaj, în excursii, dar nu am simţit nici un moment starea de sufocare, parcă ajungea spaţiu pentru toţi.

travelblogmoldova-bucovina-manastiri (8)

travelblogmoldova-bucovina-manastiri (10)

travelblogmoldova-bucovina-manastiri (11)

travelblogmoldova-bucovina-manastiri (15)

travelblogmoldova-bucovina-manastiri (16)
Pe teritoriul mănăstirii funcţionează şi un muzeu cu 2 nivele care păstrează manuscrise, icoane, broderii şi argintărie, toate de pe timpul lui Ştefan Cel Mare. Sunt câteva opere de mare valoare şi anume Acoperimântul de Mormânt al Mariei de Mangop dar şi Tetraevangheliarul din 1473.
Apoi ne-am întors înapoi în comuna Putna şi peste 1.5 km ( veţi vedea indicator) am ajuns la un alt obiectiv, nu mai puţin important, Chilia lui Daniil Sihastrul.
Daniil Sihastrul fiind un sfeşnic de taină pentru Ştefan Cel Mare, care spre sfârştul vieţii s-a restras într-o chilie făcută de el însuşi într-o piatră din apropierea Mănăstirii. Acum este un loc de pelerinaj obligatoriu pentru cei care ajung la Putna.